Vorig jaar stelde Merida ons tijdens het UCI World Cup in Albstadt voor aan een volledig geveerde fiets, de Ninety Six, zoals je in dit artikel kunt lezen. Dit jaar was het de beurt aan drie spectaculaire hardtails, waarvan twee zich concentreren op moderne crosscountry-wedstrijden en één die meer gemaakt is voor technisch lastige trails.

De Big Nine is de nieuwste wedstrijdfiets van Merida. De fiets beschikt over een verbeterde geometrie, die de rider in staat stelt om de meest uitdagende crosscountry-circuits te overwinnen. Verder heeft Merida veel tijd gestoken in het optimaliseren van de verhouding in comfort, stijfheid en geometrie. Daarnaast hebben de ontwikkelaars het voor elkaar gekregen om het geheel aanzienlijk lichter te maken.

GD240661_Merida Albstadt 2016

De Big Seven volgt grotendeels vergelijkbare ontwerp criteria als de Big Nine, maar is gebouwd rond de kleinere 27,5 wielen. Hierdoor leent de fiets zich meer voor riders die wendbaarheid boven comfort plaatsen.

Met de Big Trail PLUS bike wilde Merida voornamelijk de focus leggen op het combineren van plezier en veiligheid. Hierdoor wordt het verschil verklaard in bijvoorbeeld de geometrie, in vergelijking met je standaard hardtail-bike. De Big Trail beschikt over een downhill focus, waardoor de fiets meer richting een full suspension trail bike gaat als een cross country. Verder beschikt de fiets over een 130mm voorvork met een licht gewicht aluminium frame.

Klik op de links voor meer informatie over de Big Seven, Big Nine en Big Trail.

Word-abonne---banner---UpDown